Landat - äntligen hemma

2010-05-14 @ 10:07:23

NU
Nu känns det som om vi landat. =) Är ensam hemma igen, kan sitta vid datorn, slappna av, bara vara gravid. Jag är så glad och lycklig. Jag tycker att det är så skönt att vara på plats och berörs inte så mycket av att jag just nu råkar bo i "lådhuset" utan njuter bara av att bo i ett fint hus. Det kan ju tyvärr motverka en vilja att få allting uppackat omgående och undanstuvat där det ska vara (det känns bara av i vissa fall, fjärrkontrollen står fortfarande inte att finna exempelvis). Men jag är ju gravid också så det tycker jag kan vara lite okej också. Tror dock inte att vi inte kommer vara klara om en månad då jag tror att bebis kommer att komma. Och det känns som det enda som är viktigt nu..

FLYTTDAGEN
Flyttade i måndags och flytten gick mycket bra. Vi hade ju flyttfirma och det var väldigt lyxigt. Själva utflytten ur lägenheten hade vi dock att göra ändå med att få ner det sista (vi blev klara precis då flyttgubbarna hade stuvat in allting i sina bilar). Två blev det istället för en, flyttbil alltså, deras felberäkning trots att vi sagt att vi hade mycket saker och de varit och tittat på både lägenhet och källare. Väl på plats blev jag tilldelad ett "delegerings och lådnavigatörsjobb" så då var det inte ansträngande längre. Det enda som var lite sådär var att de inte alls gillade att få bära vissa lådor upp på övervåningen, men även det hade vi sagt innan så jag såg tidigt till att de visste vad som gällde. Vid sådana tillfällen har jag inga problem med att visa var skåpet ska stå. Hade de börjat knussla hade jag snabbt tagit ner dem på jorden igen. Hehe.

INNAN FLYTTEN
Nedpackningen var en annan femma. Hela helgen precis innan flytten gick åt och på söndag kväll kom min killes bror några timmar på kvällen och stöttade in i det sista. Tack för det! Vilken pers. Då "gick" jag på mindre än sparlåga och det handlade nog mer om att det bara var att bita ihop och "get it done", än om jag egentligen orkade mer. 

DAGARNA EFTER FLYTTEN
I går och i förrgår har min killes pappa och fru varit här och hjälpt till. De satte verkligen saker i rullning. Hela köket är nu uppackat och mycket av allt annat också. Vilken gudasänd. =) Hade aldrig tänkt att jag skulle bli så tacksam för den hjälpen, men så blev ju Sebastian sjuk och har bara varit på dagis i måndags och så i dag. Men det är klart att det är trevligt med hjälp även om jag hade varit barnfri och kunnat göra mer själv. E tog verkligen kommandot, vilket var jätteskönt, och hon gjorde ett toppenjobb. Tack E!

VAD SOM FLYTTADES
Tyckte vi sållade och slängde bra innan vi flyttade men ser nu att en del går att slänga fortfarande. Det ska finnas tillgång till bord på loppis lördagar och söndagar här och det skulle säkert vara jättebra. Bara  L I T E  frustrerad blir jag när jag märkt att en del utsorterade "ska slängas" saker har kommit med i flytten.. Grr. Det allra mest onödiga var pappkassen med tidningspapper som användes för att packa in ömtåligt i. Suck.

FRAMME!
Nu är vi här i alla fall! =) Tänk att det där inflyttningsdatumet "infann sig" till slut. Härligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0