"Åh vilken underbar morgon.."

2010-05-16 @ 13:24:47

..som förhoppningsvis fortsätter i en "..åh en sån underbar dag..".

Bästa förutsättningen finns i alla fall, vilket är en mycket god natts sömn. Sebastian verkar ha tillfrisknat och sov i natt med bara ett uppvaknande klockan 04.00, då han fick sin napp och sedan somnade om. Pappa gick upp med honom lite efter halv sju. Han sov i sin egen säng. Jag fick sovmorgon till klockan 09.00. Medan jag tog Sebastian fick pappa gå och lägga sig igen. Skönt att kunna ta igen lite sömn efter gårdagens natt. Jag och Sebastian åt tillsammans och sedan gick vi ut. Det är så skönt att bo som vi gör. Jag känner att vi kommer att vara ute mycket mer här i huset då vi antingen kan vara på vår tomt eller gå ut till sandlådan som ligger precis utanför på entresidan. Underbart! =) Vi hade turen att få se en granne som klippte gräsmattan och en annan som dammsög bilen. Jag tog tillfället i akt och hälsade.

Nu sitter jag här och skriver lite medan pappa och Sebastian äter lunch. Efter det ska jag lägga Sebastian och sedan försöka titta igenom alla lådor för att se vart allt resterande som ej ännu packats upp är. Funderar även på att dra upp alla maskrosblad ur vår gräsmatta. Vi får se vad som hinns med.

En halvtimme senare.
Jag och Sebastian duschade efter han ätit lunch. Skönt och mysigt. Pappa la Sebastian då jag gjorde mig i ordning efter duschen. Gott! Äter goda rester nu och funderar över resten av dagen. Åka och köpa gräsklippare. Även titta efter rullgardin eller liknande variant. Vi har lite mindre och högt sittande fönster på övervåningen och gardiner gör sig därför inte. Även mörkläggning behövs. Vi får se vad det blir. Nåja. Skön lugn dag i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0