Bättre på förskolan än hemma?

2010-06-29 @ 13:42:49

Nej ibland är det inte lätt att veta om vi ska skicka iväg Sebastian till förskolan eller inte. I morse tog jag och M beslutet att göra det även fast Sebastian vaknade några gånger i natt och återigen vaknade tidigt och inte åt någon middag i går (dock någon sked kvällsgröt) och inte heller fick i sig frukost hemma i morse. Däremot vaknade han pigg och var på gott humör tills vi satte oss vid frukostbordet. (Sebastian har i ett par dagar lidit av virusblåsor i munnen, detta har dock varit hans enda symtom, dvs. ingen feber eller så).

Ringde precis förskolan för att kolla hur det gått i dag och trots att han inte alls ätit någonting av frukosten på förskolan medan M var där och lämnade av honom så åt Sebastian när M gått och sedan hade han varit pigg och även ätit mycket lunch. Det är ett så välkommet besked eftersom vi här hemma har haft stora problem med att få Sebastian att äta och även fast jag vet att han haft jättejobbiga virusblåsor i munnen i några dagar så känns det som om vi behöver ändra på vår matsituation här hemma för det är inte bara nu det har varit tråkigt att äta tillsammans.

Jag tror alldeles säkert att det är vi som har skapat den matsituation vi har i dag och att det är någonting som vi kan göra någonting åt och ändra på för på förskolan beter han sig naturligtvis annorlunda. Så brukar det vara, åt vilket håll det än må vara. Det är i alla fall skönt att veta att han äter på förskolan när han inte äter hemma. I den aspekten är jag helt övertygad om att har det bättre på förskolan än hemma. Dessutom så kan han nog må bra av att bara få vara Sebastian ett tag och slippa vara Sebastian Miléas storebror. Jag kommer att hinna börja längta efter mina pojkar innan de hunnit hem i alla fall! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0