Hus - och allt usch som hör därtill

2010-06-12 @ 12:23:38

Jaha. Då bor vi hus nu då. Uppenbarligen.

Stötte i dag på ett nytt fenomen vad gäller det ljuvliga husdjuret silverfisk. Jag har tidigare alltid förknippat silverfisk med vad du ser på golvet i badrummet när du är på toaletten men dagens uppenbarelse var för mig helt främmande.

Jag har sedan några år alltid en tillbringare med vatten och ett glas framme synligt så att jag ska komma ihåg att dricka. Här i huset har jag haft det på bänken i köket vid spisen i andra änden från diskbänken och kranen. I dag när jag skulle dricka och precis hällt upp ett fullt glas vatten från tillbringaren som nyss fyllts på ser jag två välgödda silverfiskar simma i mitt glas. Jag mår dåligt varje gång jag tänker på det. Kom de alltså från kranen??? Silverfiskarna lever ju där det är fuktigt men kan vi ha haft eller har vi dem i kranen??? Det har jag aldrig hört talas om. Andra alternativet är att de båda två skulle ha krupit uppför mitt glas som står på tre fötter eller att de tagit sin in i tillbringaren på något sätt, men innan dess tagit sig från diskbänken och över spisen?? Är det möjligt att ha silverfiskar i kranen i köket?? Är det någon som kan sprida klarhet i frågan så snälla gör det. Och gärna hur vi blir av med dem! Jag är totalt grossed out!



Kommentarer
Postat av: Anna

Troligen har du haft dom i tillbringaren innan, men hur du blir av med dom är desto lättare: använd rödceder, finns på www.rodceder.se, påverkar inte dig, men dina silverfiskar tycker inte om lukten och försvinner. Bara att mejla om du undrar över något, jag stångades mot de jävlarna i många år innan jag blev av med dom / Anna

2010-06-27 @ 16:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0