Värre i värmen

2010-07-14 @ 17:35:09

Jo, det går alldeles utmärkt att klaga på att det är varmt. Vi ska vara så tacksamma jämnt men precis som att klaga på att det är för regnigt så har jag alltid tyckt att det är helt i sin ordning att klaga när det är så varmt att du bara rinner bort och inte kan klä av dig en pinal mer och luften står still så det inte blir något drag inne. Riktigt varmt väder hävdar jag att vi bara tycker om om vi kan bada och ligga på stranden dagarna i ända. Vem gillar att svettas ner alla sina kläder? Att direkt efter en dusch tänka att jaja, svetten luktar i alla fall inte illa ännu eftersom jag är helt ren.. (kanske bara är jag som tänker så i och för sig.. )

Jag vet i alla fall hur det kan vara ännu värre i värmen, en vetskap jag helst skulle varit utan. I går levde jag, efter de tidsangivelser som är tillåtna, på panodil. Efter en temperatur som startat på 38.3 och vid kl. 03 mätte 39.5, då Miléa väckte mig och ville ha mat, ringde jag 1177, sjukvårdsupplysningen. Hon jag pratade med var liksom jag bekymrad över att min feber blev högre och högre varje gång panodilens effekt avtagit. När klockan blev 04.30 åkte jag och Miléa sjukresa till akuten. Nu äter jag penicillin. Vad blev då effekten av att äta panodil hela gårdagen. Att jag mådde dåligt och frös när jag inte tagit panodil och att jag (så att jag till slut övervägde att inte ta panodil) svettades som en gris (mer än vad jag redan svettades av värmen ska vi komma ihåg...) när den höga febern gick ner. Lägg också till att jag ammar nu och tänk dig vad en amningskudde och en liten varm bebis mot huden tillför detta redan varma scenario. Jag säger då det. Svettgris. En vetskap, som sagt, som jag helst hade varit utan.. =(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0