Två veckor "post birth"

2010-07-02 @ 01:08:07

I dag skulle vi få hembesök av BVC. Det värsta blev undanstädat hemma, Miléa ammades, fick ny blöja, M kom hem och lunchen blev uppäten och medan jag väntade på att vår BVC-sköterska - som jag trodde var finkänsligt sen - skulle komma satte jag mig och ammade Miléa, som inte verkade riktigt nöjd efter senaste amningen. Klockan gick och Miléa ammades färdigt för andra gången och vår sköterska syntes inte till.

Eftersom M var hemma och bilen med honom så hade jag tänkt att jag och Miléa skulle hämta Sebastian på dagis i dag. Nu tänkte jag att vi lika gärna kunde åka ner till BVC på vägen. Min MVC BM M hade under mina sista besök hos henne som gravid sagt att det vore kul om jag kom och visade upp liten, så det var ytterligare ett ärende ner till "stan". 

Väl nere på BVC fick jag vägt Miléa som nu väger 3780g och visade på en stadig viktuppgång med bara 40g kvar till sin födelsevikt. Vår sköterska hade blandat ihop mitt hembesök med en annans. Helt okej eftersom jag hade möjlighet att ta bilen ner i dag. Miléa - som somnat i bilen på väg ner till BVC - var jättenöjd, och vaken och lugn och de som träffade henne blev tagna. Mamma så stolt!

Påväg till Sebastians förskola sov Miléa lugnt i bilen och jag började planera ett glass- och godisbesök innan vi skulle hämta Sebastian, dock väl medveten om att hon kunde vakna innan de besöken var till ända eller ens startat. Något senare fann jag mig i alla fall sittandes med min bok i halvskugga (jo det var SÅ varmt) och en kula pecannötkolaglass och en kokostopp (jodå, dessa dagar finns inte lagom i vokabulären). Jag fick en go kommentar om min söta lilla bebis av en annan glassgäst och Miléa som verkade ha en väldigt passa-in-i-mammas-schema-dag sov sig igenom både godisinköp och hämtandet av Sebastian på dagis. Det sistnämnda var alldeles särskilt välkommet då jag fick möjlighet att spendera lite tid med Sebastian och hans målarkamrater på gården innan vi var tvungna att gå.

Sebastian gillade nog att vi kom för han fick fortsätta att måla (jordens uppfinning säger jag bara - vatten och pensel och sedan är det bara för barnen att "måla sin värld" eftersom det som målas blir mörkare när det är vått och därav ger sken av att "målas" och ingenting förstörs ute av vatten finns inga restriktioner på vad som får målas, barnen lämnas nog helt fria i sin lek. Underbart säger jag bara). Efter det gick vi från förskolan för att se på två "Bompa" (vid detta tillfälle två grävmaskiner) för någonting spännande behövde jag ha åt Sebastian eftersom Miléa behövde både ammas och bytas på. Det funkade faktiskt utmärkt och nöden har ju ingen lag tänkte två barnsmamman som både ammade och bytte blöja utomhus denna soliga och varma dag. 

På hemvägen underhöll son och storebror sina medpassagerare i bilen bäst han kunde med "barnen på bussen säger bläbläblä". Underbart. Dagens betyg? Strålande! =)




Kommentarer
Postat av: Anna E

Vad härligt att höra om din underbara dag! Kram Anna

2010-07-02 @ 10:24:40
Postat av: L

Hej Anna! Tack. Vill gärna ses någon dag. =)

/L

2010-07-02 @ 14:37:16
URL: http://mammamedknuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0