Nya små kompisar

2010-07-06 @ 16:48:45

Jag gick med Sebastian till en lekpark på en annan gård i går. Mys säger jag bara. När vi kom dit var det kanske sju andra pojkar där och lekte varav ett tvillingpar som cyklade på sina trehjulingar och krockade med varandra och "härjade". =)

Sebastian blev förstås väldigt intresserad av deras cyklar och när en av tvillingarna lämnade sin trehjuling såg han det direkt och gick dit. Jag sade för att avstyra honom att pojkarna hade hjälm på sig och eftersom Sebastian inte hade någon hjälm så kunde han inte cykla på trehjulingen. Om det var sådär jättepedagogiskt är jag inte helt hundra på..  men men. Jag höll Miléa i famnen och var tvungen att på något sätt avstyra honom verbalt.

Efter en stund när Sebastian är och åker rutchkana ser jag att en av tvillingarna lånar ut sin hjälm till Sebastian och håller på att sätta på honom den. Den kommer på åt fel håll först och de kan inte "klicka" den som Sebastian brukar säga om den sortens fäste men efter en stund får de på den rätt och den knäpps och sitter på jättefint. "Åh vad fin du blev, vad snäll pojken är som låter dig låna hans hjälm" utbrister jag entusiastiskt utan att ana vart det hela är påväg. Till min stora lycka ser jag sedan pojken föra Sebastian till sin trehjuling och Sebastian kliver ivrigt upp och sparkar iväg. Tre år någonting var dessa tvillingar och jag blir så himla lycklig av att se detta kamratskap. Ofta i åldern runt omkring Sebastians brukar det vara svårt att dela med sig (fast jag såg faktiskt Sebastian dela med sig häromdagen då M, E och P var på besök och Sebastian tyckte hon skulle ha hans vagn som hon tyckte om att köra med sist hon var på besök). =)

I parken blev utlåningen ganska kort, pojken ville ha tillbaka sin cykel men det gjorde ingenting för jag tyckte att det var någonting stort och fint han gjort när han lånat ut sin cykel till Sebastian. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0