Jag, du och mig

2010-07-15 @ 12:05:38

Ja nu rullar det på ska jag säga. Vår äldsta son som precis bara fyllt två år i förra veckan pratar som bara den. Sedan två veckor har han sagt jag och du men när M sade att han börjat säga mig blev jag förvånad. Jag har i och för sig ingen koll alls på när barn börjar använda personliga pronomen (jo jag dammade av "gamla" grammatiken lite för detta inlägg) och blir nu väl så medveten om hur stor vår kille redan är. =) Nu får jag sluta säga mamma älskar Sebastian och istället säga jag älskar dig.

I går sade Sebastian när vi var ute långa borta och jag frågade då om han ville flytta längre bort och det ville han. I dag vid frukosten sade han längre borta. Tänk vad snabbt det går! =) Jag sade också att han inte bara skulle äta sin yoghurt utan också äta sina flingor och puffar (havrefras), då svarade han mig jag äter bara yoghurt. =) Söt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0