Grattis Sebastian 2 år!

2010-07-07 @ 23:14:08

Agenda. Mamma, pappa och syster hämtar Sebastian på förskolan. Vi plockar upp lite thaimat och åker i väg på picknick. Hemma igen får Sebastian sina presenter och familjen äter tårta. Låter lätt eller?

* Det som inte blev som vi tänkt oss
Sebastian åt ingenting av maten på picknicken och det var svårt att sitta still. MEN han åt desto mer jordgubbar och det var okej ändå då han ätit MYCKET på förskolan i dag.

Eftersom varken trehjuling och Bobby Car var ihopmonterade hann Sebastian bara få sin Bobby Car efter att M hunnit bli ganska irriterad då Sebastian inte var en uppskattad "vapendragare" i skruvandet och ihoppsättandet av lillbilen. Tanken var dock god men men. Vi lever och lär.  

Detta hände samtidigt. M sitter och skruvar och måste hela tiden kolla Sebastian så han inte kommer och tar någon skruv, Miléa är ledsen i min famn, telefonen ringer och M måste ta Miléa NU då jag behöver gå på toa och inte kan lägga ner henne någonstans då insatsen fortfarande är ute i vagnen! Vojne.

Tårtan blev inte klar förrän vid 20.15 och Sebastian kom i säng vid 21... (inte lätt att få någonting gjort när Miléa är hungrig)..


* Fantastiska höjdpunkter
Att hämta Sebastian på förskolan. Att sitta ute och äta med familjen.

När Sebastian äter massor med jordgubbar på picknicken och är så nöjd. 

Att gå bakom far och son som hållandes i handen är påväg till lekparken.

Sebastian som åker långa rutchkanan i stora lekparken innan vi åker hem.

När Sebastian i bilen hem sjunger de två första raderna till "Blinka lilla stjärna där" ordagrannt för mig och morfar (i telefonen) för första gången - "Blinka lilla stjärna där, hur jag undrar var du är". WOW! Sen håller han på och trallar för fullt, jättenöjd.

Sebastians leende när han får gå in i förrådet och ser på paketet vad han ska få i present. Hans lycka när M är färdig med skruvandet och han äntligen får köra!

När Sebastian får vara med och göra tårtan och när han får slicka av grädden från spateln jag använt färdigt.

När han hungrig men nöjd slukar två tårtbitar som lämnar spår i hela ansiktet.

Sebastian härmar sången efter att jag och M sjungit "Ja må du leva" och gillar speciellt att vi avslutar sångens fyra hurra med energiska "yeah"! Han får oss sedan att sjunga sången igen efter att ha sagt "sjunga igen Sebastian".

Sist och bäst, när jag busar med Sebastian medan vi gör honom klar för sängen. Ljud, pussar, skratt och lycka.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0