Blöjflikar - jaha du

2010-07-30 @ 00:12:53

Visste du?

Efter många blöjbyten, både på min son samt de förskolebarn jag bytt på under min tid på olika förskolor under min ganska långa vikarieperiod då jag var yngre, trodde jag att jag hade detta med att byta blöja "down". Icke. Läste följande från en Liberobroschyr jag fick med hem efter mitt senaste besök på BB,

"(...) det är viktigt att blöjan sätts på ordentligt så den sitter bra. Då undviker ni läckage, och behöver inte byta sängkläder och kläder till barnet lika ofta. Barnets stjärt ska läggas på den breda delen av blöjan och dras upp 1-2 cm högre på magen än på ryggen. Kom ihåg att stoppa in de små elastiska barriärerna inne i blöjan genom att föra in ett finger under blöjkanten längs benen".

Jag har inte haft blöjan högre på magen och jag har definitivt inte stoppat in några inre barriärer. Har du? Nej, it comes to show att vi lär oss någonting nytt varje dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0