Sushi!

2010-01-14 @ 20:25:16

Jag vill äta gott och hämtmat tänkte jag i går efter att jag fått ett dåligt jobbesked. Det var ändå en underbar kall-blå himmel-solig-vinterdag och jag var ledig. Jag tog min bästabok "Middlesex" och gick mycket nöjd iväg efter att jag efter tankar på pizza kommit på den underbara idéen att strosa till mitt favoritsushiställe. =) Underbart. Lika gott som vanligt, fridfullt, vackert och mysigt. Fick mycket läst och efter att jag doppat ingefäran i soyablandningen (vilket mildrar smaken) och även druckit te efter maten visste jag att jag hade gjort min kropp en mycket god gärning. Dit blir det fler besök!

Efetr en god måltid på elva bitar som inte på något sätt gjort mig otrevligt mätt styrde jag kosan mot en chokladbutik som jkag tidigare bara registrerat men aldrig besökt. 22 kronor och två fantastiska mörk choklad med nougat-bitar senare var jag på ännu bättre humör. Väl och finklädd och med solen i ansiktet gjorde jag mina ärenden. Tipex, nu skulle det resas i almanackan. =)

Senare på kvällen gjorde jag fruktsallad och senare varma mackor som accompanjerades av god Coca cola. Mums. Därtill, en fars, och trevligt samtal med mamma. Bra dag jag fixade detta till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0