Mammas lilla hjälpreda

2010-01-14 @ 21:22:22

Efter hämtning på dagis och middag styrde jag och Sebastian kosan för att handla frukt och grönt som nu är rabatterat på Lidl till slutet av februari, minus momsens 12%. Ett gott skäl att dumpa ICA på den fronten då vi är stora fruktätare i vår familj, eller i alla fall jag och Sebastian. =)

När vi kom hem behövde jag börja göra kvällsgröten direkt och lämnade all frukt i Sebastians vagn för senare upplockning. Så tyckte inte Sebastian att det skulle vara och började bära in varorna i köket. När vi veckohandlar är han pappas lilla hjälpreda och hjälper honom med upplockningen. Rätt ska vara rätt och varorna ska plockas upp tyckte Sebastian. Plötsligt hör jag ett litet pip och när jag tittar ut i hallen kommer Sebastian med den tunga påsen med 8-9 superstora apelsiner. Med ett leende och uppmuntrande ord skyndar jag mig att avlasta honom. Medan jag fixar färdigt hans gröt hinner han bära in allting som vi handlat i köket. =)

DET är mammas lilla hjälpreda det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0