Magin runt tomten föds

2010-12-06 @ 14:56:19

Nu har vi börjat prata mer med Sebastian om tomten. =) Han blir två och ett halvt nu till jul.

Medan Sebastian åt sin smörgås nu innan han skulle sova fick han öppna lucka sex i vår adventskalender. "Vill öppna dom" säger Sebastian när jag ställt undan kalendern. "Vi får öppna en varje dag och när vi har öppnat alla då är det julafton och då kommer tomten", svarar jag. Jag tittar på Sebastian var fulla uppmärksamhet jag har och får se hur förväntan och glädje sprids över hans ansikte. Det är helt underbart.

Sebastian ska precis ta en tugga på smörgåsen när jag frågar honom, "om tomten kommer hit med present till dig (ett leende sprids återigen över både ögon och mun på Sebastian och smörgåsen läggs ner innan han bitit i den) vad vill du ha av tomten då?" Sebastian är tyst en sekund innan han längtansfullt och med liten röst bara aningen högre än en viskning säger "bompa.." (Bompa är fortfarande signifikativt för grävskopor, hjullastare, dumper mm. arbetsbilar det vill säga).

Efter en stund börjar Sebastian berätta, "då pommer tonte åka bilen, kommer paket". Jag svarar Sebastian att ”tomten åker släde, han åker släde uppe i luften”. Sebastian tittar på mig. Han säger, "tonten åker flygplan" sen säger han högre "Tonten åker mormor!" vilket han avslutar med ett högt "Yeah!". (Att åka flygplan har varit lika med att åka till mormor ändå sedan vi sist hälsade på mormor med flyget).

Ja det var en underbart litet mellanmål vi hade jag och Sebastian.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0