Vatten över huvudet

2010-08-11 @ 00:01:58

Åkte med barnen till en ö.
Behövde åka färja dit.
Lämnade och hämtade M också.
Resan tog ungefär två och en halv timme dörr till dörr, enkel väg.
Vi stannade på location i tre timmar, vi var borta hela dagen.

Ögonblick,
- Jo Miléa är fortfarande lugn i den tillstängda bilen medan jag och Sebastian håller på att blåsa bort på färjan

Ögonblick,
- Jag inser att jag kommer att få lägga ner min bulle, ta med mig Miléa som sitter fast vid mitt bröst och hämta Sebastian som gör bus. Svetten lackar

Ögonblick, ögonblick
- Jag byter blöja och ammar Miléa på färjan, ditresan
- Jag byter blöja och ammar Miléa på färjan, hemresan

Ögonblick,
- Jag sitter i baksätet i fotutrymmet och byter en bajsblöja på Miléa som ligger på sätet. Orsak, hon har bajsat (doh!) och det blåser storm på färjan så jag kan omöjligt stå i den öppna dörren och byta

Ögonblick,
- Är ute med barnen i vagnen på promenad och det borde vara avkopplande när jag nu vet exakt var båda är.. Håret GÅR INTE att sätta bakom öronen så att jag slipper ha det i ögonen hela tiden, är nyklippt och den nya frisyren HATAR jag just nu

Ögonblick,
- Barnen har somnat i vagnen och nu är det dags att bryta upp, sätta dem i bilen och åka hem

Sammanfattning,
- Fyra bajsblöjor bytta på resan, en på skötbord

Ögonblick,
- Medan jag och Sebastian fått se på sjöräddningsbåtar har Miléa för tredje gången blivit omstoppad av annan mamma efter att hon sparkat av sig täcket, jag är inte nöjd, jag borde satt på henne mer kläder

Sammanfattning,
- Talade ord med de två mammor som också befann sig på location? eh?

Hade INGA problem att säga till Sebastian att jag lovar att vi aldrig ska åka på en sån resa igen utan pappa, när han i bilen hem sa "inte bilen långa"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0