Förkylda

2010-08-31 @ 13:11:26

Inte lätt att inte smitta bebis med sin förkylning. Det är ju så gott att gosa nära nära. Stackarn lider dock etter värre än mig då hon inte själv kan snyta sig (naturligtvis) och bara ibland har sådant flyt att nysningen för ut de stora "näspluggarna". Inte kul för lilltjejen att äta tutte när hon inte kan andas. Jag gör vad jag kan för att hjälpa henne, bröstmjölken är grymt effektiv att droppa en droppe eller två i lilla borren för att lösa upp, men det är inte alltid Miléa tycker att den proceduren är okej. Allra svårast är det när hon är hungrig, men gör jag det inte då så kan hon inte äta ordentligt utan släpper tutten när hon inte får luft. Hon brukar ibland kämpa själv också med att försöka tömma näsan men hostandet och frustandet har tyvärr inte någon effekt. Voj voj. =(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0