Filmsnygg? Lösögonfransar i True Blood

2010-08-25 @ 13:26:50

Visst ska de skådisar vi ser på TV och film vara snygga. Annars tittar vi ju inte tror jag argumentet heter. Vi gillar och mår bra av det som är snyggt. 

I serien "True blood" som går på TV har alla kvinnliga skådespelare (samt Lafayette) lösögonfransar (och inte speciellt snygga sådana). Är det bara jag som har reagerat på det? 

Vem kan tävla med lösögonfransar? Inte många tror jag. Då handlar det ju inte längre om naturlig skönhet. Men sen är kanske ingen naturligt skön på film längre. Jag menar, there is a lot a girl can do (and guys). Eller är det rent av så att nivån sänkts? Alla är snygga i lösögonfransar? Det finns ju faktiskt en del fulsnygga tjejer i den serien..

Jag tycker i alla fall att det stör något alldeles. Varje gång jag ser fransarna blir jag påmind att det är skådespelare bakom en kamera, och visst är det det, men filmförtrollningen bryts. Ungefär som när någon sitter och prasslar med godispåsen i biosalongen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0