Blöt utflykt

2010-08-06 @ 23:45:10

Undrar lite såhär i efterhand om det är dåligt att barnen som är ute i regnet får bli blöta. De får torrt när de kommer in i värmen igen..

Har dragit mig för att gå ut under regniga dagar även fast jag vet att det är kul att vara ute och ha vattenlek. Det är liksom ingenting mer som kan hända. Ni har full mundering och det är redan blött. I dag gick vi ut och hamnade lyckliga i världens ösregn. Du vet det där då du kan höra regnet när det kommer och himlen fullkomligt öppnar sig. Vi var väl så nöjda jag och Sebastian och jag var nog så avslappnad för Miléa var med oss och jag gick därför inte och väntade på ett "amningssamtal". Vi var ute länge och lekte båda två (in all fairness, Miléa sov ju) men när vi kom hem var hela Sebastians byxor som han haft under sina regnbyxor blöta.

När jag skriver detta nu så vet jag att svaret på min fråga är att nej, barnen ska inte bli så blöta, i alla fall inte om de som vi var ute från klockan åtta på morgonen till klockan halv elva. Jag föreställer mig hur jag hade mått om jag var lika våt, inte kul, och jag kommer inte att vara ute med honom i ett par byxor som inte håller vätan borta. Det blir till att köpa nytt.

Jag synar min fråga igen och tror till mitt försvar att det jag menar egentligen inte är om det gör någonting att de blir blöta (här handlade det ju inte om OM eftersom hela hans byxor var blöta) utan om att barn måste få leka och vara ute fast det regnar. Oftast handlar det ju bara om rätt mundering (även om nu vår råkade läcka...). 

Detta inlägg faller kanske till och med under Lindas knäppa tankar, har ju dock ingen sådan kategori.. ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0