Mamma jag förstår

2010-04-30 @ 18:48:46

För att hjälpa Sebastian på traven busar vi ibland och och håller honom sysselsatt vid matbordet. Är han distraherad äter han ibland bättre. Jag började sjunga "Imse vimse spindel" och hade efter en stunds ätande sjungit om både den vanliga spindeln och den lilla och den stora flera gånger. Varje variant avslutade jag med "imse vimse spindel.. kommer på Sebastian igen" var på händerna flög på Sebastian och killade honom.

Efter en stunds uppehåll tittar Sebastian allvarligt på mig och säger "boa". Jag förstår inte vad han menar. Han upprepar "boa". Jag säger "mamma förstår inte vad du menar". Sebastian tittar på mig en stund. Han ser ut som om han funderar på hur han ska kunna få mig att förstå vad han vill. Han har tålamod. Han säger "annan". "Ska jag sjunga en annan sång" frågar jag Sebastian. "Aa" svarar han mig. Jag sjunger om den vanliga spindeln igen. När jag är klar säger Sebastian "boa" och då förstår jag att han vill att jag ska sjunga om den stora spindeln. =) Han fick mig att förstå vad han ville! =) Så har jag aldrig sett honom göra förut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0