Magplasket, andra vändan

2010-04-13 @ 09:24:28

Inför förra (första) graviditeten gick jag på Magplasket, Gravidyoga och Profylaxkurs (sistnämnda med min kille).

Denna gången har jag valt Magplasket. Alla saker var bra sist men det var stor skillnad på Magplasket och Gravidyoga. Det var både en underbart fantastisk skön stund att gå på Magplasket samtidigt som jag hade stor användning av den medan jag inte kände varken a eller b med Gravidyogan. Profylaxen var bra på många sätt att gå på inför första förlossningen men eftersom jag inte tänker använda mig av profylaxandningen under denna förlossning utan vill pröva Dykmetoden känns det inte lönt att gå den igen eftersom de konkurrerar lite angående vad och hur saker ska göras.


Att gå Magplasket igen är helt underbart. Stora, härligt runda, gravida kvinnor får glida ner i 34 gradigt vatten och njuta. Vi tränar, pratar om förlossning och kör avslappning. Alla delar är uppskattade men kom igen, hur ofta kan du få en sådan total avslappningsstund på hela tio minuter då du ligger helt avslappnad vid ytan och någon styr dig runt i bassängen så att vattnet krusas runt din kropp som den skönaste massage? Just DEN DELEN är helt magnifik. Att dessutom ligga med händerna på din gravida mage och vara här och nu med bebis (något som är svårt att vara hemma med ytterligare ett barn), är gyllene stunder. Under tiden vi har vår pratstund kan du ställa dina tusen frågor om förlossningen och allt som hör därtill och (om det blir som förra gången på Magplasket) efter de åtta veckorna känna att du faktiskt inte har fler frågor. Precis SÅ mycket information har du fått. Även det är MYCKET häftigt.

Kort och gott, jag trivs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0