Kärlek till mitt barn

2009-09-09 @ 21:59:22

Kärlek är att förlora mig i mitt barns ögon.

Kärlek är att känna glädje över att plötsligt upptäcka att min sons kinder växt till sig och blivit plufsiga och knippvänliga.

Kärlek är att känna mig förflyttad till himmelriket när mitt barn håller sina händer på mina kinder och nyfiket och undersökande ser in i mitt ansikte.

Kärlek är att tänka på Sebastian och känna att ett leende sprider sig på mina läppar.

Kärlek är att pussa på det mjukaste jag någonsin känt, min sons fotsulor, båda.. och att pussa dem igen, och igen, och igen tills han lockas till skratt, det underbara ljud jag har förälskat mig i och vill höra igen och igen, i resten av mitt liv.

En stor kärlek i mitt liv kommer i liten förpackning.. Sebastian.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0