Genus eller genus?

2009-09-07 @ 22:20:04

Jag tror att Sebastian inte gillar en bil lika mycket som ljudet av en bil. Dammsugaren och hårtorken eller elvispen hemma är också dragplåster.

I dag när vi gick ut efter dagis var Sebastian väldigt förtjust. Inom loppet av högst 10 minuter såg vi Postens coola moped, en vanlig moped, en cykel, en lastbil med grus på flaket som en kran fördelade på gatan för att sedan kunna bli asfalterat på, en lastbil som hämtade en kontainer, en stor lyftkranbil, en spårvagn och en skåpbil som även de håller stor fascination. Jo, de överlappade varandra ganska rejält under denna lilla tid vi stod på samma ställe. Stackars Sebastian visste inte vart han skulle titta.

Undrar om jag fortfarande kan inbilla mig att det är ljudet som lockar och inte själva fordonet. I wonder.. Är det en genusgrej och är det i så fall fel på det? Jag tycker också att det är coolt, annars skulle jag inte uppmärksamma Sebastian på det varje gång jag ser någonting som kan vara spännande.

Ett tillägg bara. Jag fullkomligt AVSKYR uttrycket "Boys will be boys".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0