Första hjälpen/ HLR

2009-09-26 @ 23:38:45

Nu har jag uppdaterat mina 16 år gamla kunskaper om hur jag gör hjärt-lung-räddning, HLR. Det känns jätteskönt. Tekniken är ändrad och det görs i dag 30 hjärtkompressioner och 2 inblåsningar. Det talas om ett luftrör som är fullt av luft hos en människa som fått hjärtstopp och varken andas eller har puls, den luften kan du använda och det är därför du alltid startar med 30 hjärtkompressioner innan du gör dina 2 inblåsningar.

Känner du mig och är intresserad av att lära dig HLR så hör av dig till mig. Då kan vi bestämma en träff och jag kan med hjälp av min utrustning "MiniAnne" lära dig HLR. Detta är inte bara tillåtet utan rekommenderas då det medföljer en DVD samt en MiniAnne-docka och lite andra redskap att träna på. DVD-filmen visar även hur du använder en hjärtstartare (defibrilleringsmaskin), någonting som i dag räknas som en del i hjärt-lung-räddning.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle jättegärna repetera HLR...gick en kurs för något årsedan, glömt ca allt... Och P skulle nog också behöva en repetiton./E

2009-09-27 @ 14:50:38
Postat av: L

Då bokar vi det. Nästa gång vi ses. =) Kul!

2009-09-27 @ 18:46:20
URL: http://mammamedknuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0