Vintertid

2009-10-25 @ 06:20:44

Inlägg klockan 07, eh.. 06. För första gången då jag missat att ställa om till vintertid och gått upp för tidigt gör det ingenting. Jag gick upp med Sebastian och eftersom han brukar vakna för sista gången och inte vilja somna om vid 05.30 så faller det sig ju bara naturligt att han i morse ville gå upp vid 04.30. Tur att jag inte kom att tänka på det förrän vi var färdigbytta och satt och åt frukost.. Eftersom ingen utav oss var uppe vid 03 då vi skulle vunnit en timme så spelar det ingen roll. Sebastian har sovit sina timmar och det har jag också. Ni som inte har småbarn vinner en timme på natten medan vi som går upp som vanligt när vi sovit våra 9½ respektive 7½ timma får en extra timme under dagen i dag. Vi får se hur det går att hålla lillen vaken en timme längre i kväll när han är trött. Han ska dock bada och det blir perfekt för annars brukar det saknas lite tid för det på kvällen men i dag blir det nog bra.

Och förresten, visst är det mörkt längre på morgonen nu, men det kommer att vara ljusare på kvällen ett tag till så det blir perfekt för oss som brukar vilja vara ute mellan middag 16.30 och kvällsgröten 19.00. =)

Går jag och lägger mig när jag blir trött ikväll, dvs. en timme tidigare, då kommer jag att kunna få den där extra timmen sömn ändå.

Nähä, det där med att det blir ljusare på kvällen var tydligen inte alls rätt. Varför ställer vi då om till vintertid i så fall?? =(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0