Konsten att tvätta

2009-10-19 @ 11:36:30

Tittar du in i tvättmaskinen varje gång innan du ska tvätta? Här hos oss gillar Sebastian, snart 16 månader, att hjälpa till och visar också gärna hur vi ska göra. Ibland händer det saker då vi inte är i närheten. Denna gång var det min tur, eller snarare min kille som övverraskad tog ut en turkisk yoghurtburk ur tvättmaskinen när han skulle hänga upp tvätten. Jovisst, mamma hade glömt att kika efter innan tvätten åkte in så här hade vi nu en alldeles ren och nytvättad leksak. Första gången det hände tvättade min kille och jag hängde tvätten. Jag sticker in handen i maskinen och får känna någonting hårt.. någonting som jag visste, innan jag sett vad det var, inte hörde hemma där. Som tur var var det en rekorderlig leksaksbil som inte hade tappat färg, färgat av sig eller gjort någonting annat än bara blivit ren. Tur.

Blivande förälder? Förvänta dig alltid att hitta alla möjliga saker på alla omöjliga ställen. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0