Elände

2009-10-22 @ 19:31:57

När vi ser eländet så SER vi eländet. Så är det väl? Den ena saken efter den andra började rada upp sig när jag väl kommit in på den negativa banan. Tur att jag inte gör det så ofta!

Hemma ska jag byta blöja på Sebastian. Han har bajsat. Det första jag ser är att flikarna inte är uttagna och att det länkt bajs på hans body. Suck. (Det var en personal från en annan avdelning i dag på eftermiddagen när jag hämtade Sebastian. Jag har pratat med den ordinarie personalen om flikarna vid flertal tillfällen och nu är det inget problem längre). När jag sedan ska ta av Sebastian blöjan ser jag att den sitter på bak och fram. Blöjorna är gjorda för att de ska vara åt ett håll. Jaja ett ärligt misstag kan du som inte har barn kanske tycka men det går inte att av misstag "knäppa" en blöja på ryggen istället för på magen och herregud men vilken personal som arbetar på dagis vet inte hur en blöja sätts på?? Jag är så himla irriterad.

Ungdomar som är på lekplatsen och använder grejerna till den grad att det bara är en fråga om när de går sönder.. Det har hänt förut.

Påväg till lekparken. Tunga lastbilar har återigen kört där det är förbjudet att köra, över spårvagnsspåret. Se inlägg Bilmarodörer! Jag fick beskedet av Vägverket att det bara är att ringa polisen som gäller för det är olagligt att köra där och det vet de och de behöver tas på bar gärning. Jag blir så trött. Kan de inte bara låta bli. Det har varit bättre ett tag nu men jag funderar starkt på att ringa företaget och säga att deras chaufförer snart blir rapporterade om det inte skärper sig. Vill agga lite tror jag.

Suck vad jobbigt det är att lägga ner mycket energi på saker som inte förtjänar min tid. Tur att det inte är jag som lämnar Sebastian på dagis i morgon! =/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0