Nu ska det ske

2009-11-28 @ 15:55:58

Fullt ös ända ut i kanterna.

Jag lagar i kväll min första trerätters. Mina matgäster? Mina två älskade pojkar förstås, en stor, en liten. Jag har sagt till att det blir finmiddag och har ombett herrarna komma finklädda till matbordet. =)

Vad bjuds?
Till förrätt blir det en musselröra på rostat bröd.
Till varmrätt blir det fläskfilé med svampsås i smördegsknyten, potatisgratäng och sallad.
Till dessert bjuds pannacotta med hallon.

Yepp det ska bli alla tiders detta. Sebastian ska självklart vara med på alla rätter (till efterrätt kommer han att få vaniljjoghurt och hallon, vilket kommer att se likadant ut som mammas och pappas dessert). Sebastian har tidigare visat att han gör sig mycket bra vid buffébord så han ska naturligtvis vara med på denna trerätters (skulle det inte falla i smaken finns det naturligtvis backup i kylskåpet för hungriga små pojkar). =)

Mina förväntningar är mycket stora!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0