Julbord

2009-11-22 @ 12:47:11

Dignade gjorde det och fantastiskt gott var det. =) Mums. I fredags jobbade jag men fick sluta tidigare, när jag kom hem var farmor här och Sebastian var jättenöjd. Farmor var till stor hjälp och jag och min kille hade tid att göra oss vackrare. Jag hade min fina svarta långkjol (som böljar när jag går i trappor) och en mörklila kortärmad finblus. Jag hade uppsatt hår. Hals och öron pryddes med mina finaste finsmycken. Min kille hade finbyxor, finskor och en skjorta. Vi kändes oss väldigt uppklädda. Vid kvart över fem åkte vi iväg och lämnade Sebastian i farmors trygga händer. Han berördes inte alls av att vi gick. (Farmor fick sedan tyvärr byta tre otrevligt lösa blöjor under kvällen, har rapporterats, vilket inte hör till vanligheten, men annars gick allting bra, och nattningen hade varit okej. Vid 22 var vi hemma igen mätta och belåtna.

Favoriter på julbordet var julmust, löjromssill, strömmingsvariant, rökt lax med potatis och hovmästarsås, krabba, janssons frestelse, rödbetssallad, onsalakorv, prinskorv och till efterrätt, kladdkaka med grädde. Jag blir alltid förvånad över att jag inte blir så otroligt mätt som hör till vanligheten vad gäller julbord. Jag tror att det kan ha att göra med att jag tar så lite av varje sak och sedan inte äter upp det som inte faller i smaken så även om jubordet består av hämtande av fem tallrikar äter jag kanske inte mer än två vanliga portioner. Okej, jag medger att det blir en del svinn men jag har bestämt mig för att jag kan leva med det då det ofta bara blir ett julbord om året. =)

Härligt var det att sitta och prata om allt möjligt och allra härligast var det förstås att dela upplevelsen med min kille som också blivit medbjuden på jobbets julbord. Mycket fint var det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0