Vikt

2009-05-25 @ 22:15:55

Nej inte min vikt utan min sons. Vi ska inte oroa oss över om våra barns vikt varierar lite har jag hört. Att det lätt kan bli lite mycket fixering på BVC. Okej. Jag skrev om mitt BVCbesök när Sebastian blev, var det nio månader (Mäta och väga, kategori "Uppsträckning" - har inte lärt mig länka än, hjälp mig gärna om du är haj på det!), så jag vet att det även kan vara viktigt att kolla, även om jag då fick uppleva både ignorering och oro över hans viktnedgång. Nu äter Sebastian lite mer igen. Har varit dåligt ett tag. Flera gånger har det bara blivit fruktefterrätten. Frukostgröten har gått bäst under denna tid. Vid dessa tillfällen känns det också så skönt att veta att han får i sig en del genom bröstmjölken när matintaget minskar. Hur som helst. Jag springer inte till BVC för att väga för jag tror att vikten kan ha stabiliserats igen i tid till hans elva månaders dag om ca två veckor då jag ska gå och väga honom för att föra in rätt siffror i han "första bok". Men det är klart att jag undrar vad Sebastian skulle ligga på om jag gick dit nu. Vet inte. Kanske ska jag kolla ändå men han får redan extra olja och matlagningsgrädde så vad skulle kunna ändras nu?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du orolig så gå dit, bättre än att gå och nojja över det. Men om han verkar ok annars, ammar bra, får i sig extra fett etc så är det nog som du säger: vad skulle kunna ändras nu. Vi fick rådet att ge MYCKET extra olja, typ 2 msk. Kändes som man dränkte maten i olja... Menar inte att ni måste slaska ned hur mkt som helst, men man kan ge mer än vad man kanske tror. S är så himla fysiskt aktiv. det är ju int eprecis märkligt om han inte set ut som en sumo.../E

2009-05-25 @ 23:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0