Tänder och kanel

2009-05-05 @ 08:45:19

I går tittade Sebastians andra övre framtand fram. Eller ja, om jag känner efter ordentligt så kan jag med möda känna den lilla taggen. =) Hoppas att det inte blir lika snorigt och oroligt på natten som det var med första övre framtanden. Det återstår att se förstås. I morse fick jag i alla fall sovmorgon! Sebastian sade god morgon klockan 06.21. Jo tack, jag tar det jag får.

I går tänkte jag vid frukost att kanel är ju gott på gröt. Sebastians frukost består av gröt med rivet äpple eller päron, en halv smörgås med smör och leverpastej eller messmör och bröstmjölk. Hur som helst så prövade vi lite kanel i gröten och det verkade väldigt gott. Äpple och kanel tillsammans smakar som äppelpaj oavsett om det är smaken på en muffins eller glass som du köpt, så varför inte "äppelpaj" i Sebastians gröt? Sebastian ska ju ha det så gott som det kan vara, utan socker förstås. =) Och de morgnar jag kommer ihåg att hälla i lite mellanmjölk i gröten är det säkert ännu godare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0