Ramla illa, andra gången

2009-05-29 @ 23:36:22

Tyvärr var det inte sista gången Sebastian ramlade illa hemma den gången då han for med huvudet före ner från vår säng. I dag ramlade han från sin matstol. Han var inte fastspänd, han var ensam och vi vet inte hur han landade. Både jag och min kille var hemma. Hans matstol hade stått nära matbordet och det lät när det skedde som om hela matstolen ramlade vilket vi tror beror på att han försökt krypa över till bordet för att hämta sitt vatten och ramlat emellan bord och stol för stolen hade flyttat sig längre bort från bordet och hans vattenmugg låg på golvet.

Sebastian var väldigt ledsen väldigt länge men betedde sig annorlunda från sist han ramlade. Han hade ingen bula eller något märke så vi tror att han kanske inte slagit i huvudet denna gång. Han brukar vara som ledsnast inte när han slagit sig utan då han blivit riktigt rädd när han ramlat. När han väl lugnat sig var han inte lika loj som han varit efter fallet från sängen och strax därefter var han nere på golvet och kröp och var sitt vanliga jag och betedde sig precis som han brukar. Han hoppade nästa sovstund och har inte kräkts vilket brukar vara vad vi ska hålla utkik efter när någon slagit i huvudet. Ska kolla honom lite extra i natt.

Det känns riktigt hemskt när det inte direkt är upp till Sebastian själv hur illa han ramlar utan att det handlar om någonting jag och min kille är orsak till. Förlåt vårt älskade barn.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du, så där är det.... Igår struntade jag i att röja upp på golvet, M halkade på en bok och slog sig riktigt illa. Har haltat runt sen dess. Såååå vi är inga "fullkomliga" föräldrar vi heller, om det finns sådana.

2009-05-30 @ 21:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0