Prevenarspruta 1

2009-05-05 @ 20:22:36

I dag var jag och Sebastian hos doktorn. Det var väldigt spännande tyckte Sebastian. Att vi var där för att ta spruta visste han inte han förstås. Det gick tack och lov bra, han var så himla glad att vara där att det kändes hemskt att han inte visste att det var för att ta spruta. En som dessutom verkligen gör ont. Sebastian grimaserade när han fick sprutan och gnällde lite men sen blev han snabbt glad igen. Efter det gick vi till en annan våning där vi skulle betala och fick åka hiss upp det som hade fina stora speglar så då var han väldigt nöjd. Och sköterskan i receptionen pratade med honom också och då sken han som solen. =)

Fakta
"Prevenar hjälper till att skydda ditt barn mot sjukdomar såsom hjärnhinneinflammation, blodförgiftning eller bakteriemi (bakterier i blodet), lunginflammation samt öroninfektion som orsakas av sju olika typer av bakterien Streptococcus pneumoniae." (Text hämtad från Fass).

Att komma iväg och ta den här sprutan satt långt inne ska jag säga. Det har bara inte blivit av! Det jag inte har på en lapp i pannan liksom.. Sprutan kan egentligen tas så tidigt som vid tre-månaders-ålder, nu blir Sebastian tio! Nästa ska tas efter han blivit ett år. Nåväl. Jag har ammat honom mycket så han får säkert en del av mitt skydd när jag dricker Xango och han har inte varit sjuk så det känns ändå ganska okej att det inte blev av förrän nu. Skönt att det är gjort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0