Mors dag

2009-05-31 @ 20:40:24

I dag har det varit en fullspäckad men härlig Mors dag. Jag väcktes av min kille med frukost på sängen. Han hade lagt manken till ordentligt och både gjort varm choklad på kakao som jag älskar och som inte är så lätt att fixa så det blir gott, och rostat mitt favoritbröd. På brickan fanns även frukt, en vacker blombukett och ett Mors dagskort. Lite senare gick vi tipspromenad i vår park och Sebastian fick gunga lite innan vi gick hem. Farmor som också skulle grattas på Mors dag mötte oss på vägen hem och hade med sig både det ena och det andra goda som vi skulle spisa på. Farmor bjöd på lyxig potatissallad, rostbiff och hemmagjord ungspannkaka till efterrrätt. Mums! När Sebastian sedan sov eftermiddag fick jag och min kille också göra det medan farmor höll ställningarna, i EN TIMME. Tack för det! =)

Efter lite fika åkte farmor hem och jag drog med familjen på årets första- och Sebastians första strandbesök. Det var fortfarande härligt varmt fast klockan var efter sex och Sebastian fick gå barfota och plaska i en stor vattenpuss alldeles nära havet (som nog är lite för kallt för honom ännu). Sebastian verkade trivas och det gjorde mamma också, och pappa som snällt förevigade ögonblicket med videokameran. Efter det värmde Sebastian fötterna lite i sina strumpor innan de åkte av igen för ett besök i "strandsandlådan". Där trivdes han bra, han gillade sandkakorna som jag gjorde och att krypa runt. Jag kunde inte låta bli att begrava hans ljuvligt söta lilla barnfötter i den ljumma sanden medan han satt och lekte med sin spade. Det var mysmys, det vill jag lova. Väl hemma åt han sedan bra (vilket inte hänt på bra länge) så för min del kan jag säga att jag haft en mycket angenäm Mors dag. Sebastian leker med sina djur i spjälsängen och snart ska jag och min kille se ytterligare ett avsnitt av den fantastiska helgunderhållningen, programmet "Vem kan slå Filip och Fredrik", men först ska jag ringa min mamma och gratta henne på Mors dag. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0