Så spontant, så enkelt

2009-05-12 @ 22:50:20

I går stötte jag och Sebastian ihop med M som jag gick på Magplasket med som gravid. Hon var ute med sin son F. Skulle unna sig en fika, berättade hon. Jag och en sovande Sebastian följde med på en go förmiddagsfika som åtnjöts på en uteservering i solen. Kaféet har potential att bli en ny favorit. Gott! Inte de jättestora portioner som fik brukar servera (jag beställde hallon- och björnbärspaj) utan en alldeles lagom jättesmaskig pajbit till ett alldeles lagom pris. Sebastian vaknade efter ett tag och kikade lite på och busade med F där de satt sida vid sida i sina vagnar. Tack för i går!

I dag på morgonen sms:ade E och undrade om jag och Sebastian ville ha besök av  henne och dotter M. Självklart! =) Det blev härlig lek och de söta små filmades när de som bäst var omgivna av lekandets magiska aura. Hur kan ett magiskt ögonblick egentligen beskrivas eller fångas? Sebastian är i sin egenlek, för det är oftast det det handlar om, oftast motoriskt driven. Han kryper, knuffar framför sig, drar sig upp och så vidare. M är den han leker med. Där är det socialt ska jag säga (socialt aktiv, leka titt-ut, jagas) och det är underbart att se. Och att filma ;) Tack för i dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0