Fotbollsbögen

2009-05-19 @ 18:18:00

Näring för själen är det, teater. Det har jag sagt förut. Denna föreställning med Mårten Svedberg som jag hade turen att gå på var mycket mer än bara teater. En enormt duktig kille bjuder oss en fantastisk föreställning, sitt avslutningsprojekt på Teaterhögskolan.

 
(Bilden är från Mårten Svedbergs facebooksida).

Mårten Svedberg tar i sin föreställning upp det som, i väldigt hög grad, finns där ute men som vi som inte har tillgång till killfotbollens "bakom kulisserna" förstår omfattningen av. Vi har säkert någon gång skymtat en del av det, på någon match hört nedvärderande svordomar om kvinnor och homosexuella. Inte? I så fall, tack Mårten Svedberg för att du synliggör problemet. Är du intresserad? Det finns otaliga artiklar att läsa om vad Mårten Svedberg vill med sin föreställning. Det är bara att googla "fotbollsbögen".

Förhoppningsvis kommer detta att fortsätta talas om länge framöver och förhoppningsvis kommer det att se lite annorlunda ut då min lilla Sebastian är gammal nog att börja med knattefotboll. Båda hans föräldrar är gamla fotbollsspelare så det är inte helt omöjligt att även han "ger sig in i leken". Min pappa har en helt annan upplevelse av många års fotboll men det är en annan generation nu.

Sist men inte minst, Tack kära syster(!) för att du tipsade mig om den här föreställningen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0