Det började med regn...

2009-05-08 @ 20:30:33

.. så när det var dags för Sebastians första "sovpromenad" åkte jag ner i källaren och gick där. Worked like a charm. Han somnade fint.

.. så förmiddagen och början av eftermiddagen spenderades inomhus, men jag kände att vi behövde komma ut.

.. men när det blev uppehåll gick vi till "kvarterskaféet" som råkar vara det barnvänligaste kaféet vi stött på. Vi ville träffa lite folk och komma ut ur lägenheten. På kaféet var det ett väldigt hallabaloo med barn och vuxna i drösar samtidigt som det verkade vara ett reportage/ en intervju på gång. Innan jag och Sebastian visste ordet av blev även vi fotade i alla möjliga naturliga och arrangerade poser. Helt frivilligt förstås. Jag blev intervjuad och Sebastian trivdes gott som linslus framför kameran. Jag sade bland annat att jag skulle rekommendera tre saker att göra till den som ville träffa andra mammor. Öppna förskolan, detta kafé och internet. Tjejen frågade då om hon fick återkomma till mig om hon fick göra ett reportage för tidningen om internetkontakter. Hm, låt mig tänka... (sade jag naturligtvis inte) utan Självklart! =) Jättekul. Då kan jag sminka mig till nästa gång.. Tur att vi var hela och rena i alla fall, jag och Sebastian. Ska bli spännande att se om vi kommer med. Vilken tidning? "Vi Föräldrar". Vilket nummer? Inte den blekaste.

.. och efter eftermiddagsmellanmålet var det uppehåll igen och vi kunde äntligen gå en långpromenad i lagom tid till Sebastians andra sovstund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0