Sandlådan - here we come!

2009-03-26 @ 21:01:36

I dag införskaffades "skaloverall" (tunn med vind- och regnskydd) och första skorna (förlåt moster men dessa kommer han att ha på sig först). Åh vad sött. Glömde i och för sig att köpa hink och spade och det är kallare nu än det varit på länge, men promenaderna är roligare då ett ärende kan utföras och det ska ju bli sommar någon gång så förr eller senare ska vi nog få smutsa oss i sanden. =)

"Då sitter de där i sandlådan med sin hink och spade och du kan sitta och fika eller läsa en bok", sade kvinnan i affären välmenande. Jag undrar dock i mitt stilla sinne hur stilla vår lilla Sebastian kommer att vara. Tänker (lite elakt kanske) att det är tur att overallen är så stor att  lillkillen säkert kommer att trassla in sig och efter bara några försök att utforska annat än sandlådan tvingas ge upp och inse fakta, att han blir fast i sandlandet under en oöverskådlig framtid. Eller också är han kanske fullt nöjd med att sitta och äta sand som jag gjorde när jag var liten. Med min mammas välsignelse skall tilläggas, till de andra mammornas förskräckelse, jag var tydligen lite hård i magen, vilket säkert löste sig efter några besök i sandlådan.

Kläderna vi köpte i dag inhandlades på mitt favvo-second-hand-place =) Dit bär det av lite då och då för att kolla läget och i dag gjorde vi alltså slag i saken och bestämde oss, jag och Sebastian, för att det faktiskt ska bli sommar och att vi kan börja fokusera på det. Bor i en stad som inte är vit utan bara kall på vintern och nu dagdrömmer jag om bara ben och sandaler, på både stor och liten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0