"Gå stol" (ej särskrivning)

2009-03-31 @ 09:45:07

Ibland undrar jag om Sebastian verkligen kommer att gå snart. Han har krupit så länge nu (började strax innan han blev sju månader), och verkar helt nöjd med det. Å snabbt går det! Han är en handfull att ta hand om krypandes, hur blir det när han går? =)

Vi har flera kompisar vars barn vill hålla i deras händer och gå med dem, det vill inte Sebastian göra med oss, men deras barn har inte börjat krypa så det beror kanske på det. Att gå med föräldrarna blir deras ända sätt att ta sig fram.

Men så imorse! Ja det är inte första gången, men nu kan jag riktigt se Sebastian gå snart. Vi, liksom många andra, har den höga matstolen från IKEA (du vet kanske vilken, den vita plast med metallben). Den gillar Sebastian mycket. Han ställer sig upp mot den och pillar, drar eller äter på spännena. Imorse gick han som han ibland gör medan jag äter färdigt frukosten och knuffade stolen framför sig. Att "gå stol" alltså. (Vi har satt möbeltassar under benen på den så den glider lätt på golvet). Det som var annorlunda just den här morgonen var att han var ett litet solsken medan han gick och inte tröttnade och satte sig ner vilket han vanligtvis gör. Imorse gick han och gick och gick och.. En hel längd i köket är 20 steg för Sebastian innan han når fram till dörren. Idag vände jag honom fem gånger och han gick och gick. =) Det blir många steg det.



Kommentarer
Postat av: [ lilla fru werner ]

Heja Sebastian heja!!

2009-03-31 @ 11:56:19
URL: http://lisawerner.blogg.se/
Postat av: E

Ja han är allt bra tidig lilla S! Syns på fre hoppas jag (och M naturligtvis) då! Kram/ E

2009-03-31 @ 15:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0