Blogglandet

2009-03-27 @ 08:30:26

Är lite rädd för blogglandet. Jag vill inte bli en invånare där. Jag vill inte att mitt skrivande ska bli mer om dig och din bekräftelse eller om min populäritet, än för mig, min kärlek för skrivandet och min egen bekräftelse. Och nej, de kan inte kombineras. Hur många timmar är det egentligen okej att sitta framför datorn? TVn kallar vi dumburken, vad kallar vi datorn?

För mig är bloggandet nytt. Nu finns det någonting som heter Twitter? Facebook kände jag var ett trevligt sätt att uppdatera sig med släkt och vänner men nu har det blivit så mycket mer än det. "Vilket instrument är du?" Där sitter jag, och besvarar dessa ovetenskapliga frågor och varför, jo för att jag har fastnat i datorvärlden. Du vet, världen där tiden försvinner och tre timmar har gått efter bara tjugo minuter.

Min önskan är att bloggen kan få mig att sluta sitta och "dötida" vid datorn. Kommer det att fungera? Det får vi väl se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0