Viktminskning

2009-06-08 @ 17:16:05

Detta inlägg skriver jag för minnet och framtiden snarare än för oro. Jag tror nämligen att varje förälder undrar lite då ens barn inte äter bra och inte går upp i vikt som det ska (enligt BVCs kurvor i alla fall)... eller, alla mammor utom jag kanske. ;)  Jag känner mig inte orolig trots att Sebastian har pendlat i vikt under ungefär tre månader och efter fyra månader bara gått upp ett kilo (8,3kg vid drygt 7 månader till 9,3kg nu vid precis 11 månader). Han hade under denna period sin tredagarsfeber men har annars inte varit förändrad alls i sitt beteende utöver det. Han har varit precis som vanligt, förutom att han ätit dåligt i en halv månad och sedan nästan inte ätit någonting alls under ytterligare en månad. Denna anteckning tänker jag mig så till vida för framtiden om jag skulle bli mer nojig med åren då de andra barnen tittar fram. Det sagt, så är det självklart jobbigt vid varje måltid att inte ens barn äter men den övergripande varje-dag-varje-minut-oron har jag inte lidit av. Det ska tilläggas att Sebastian har ätit fullt nu i tre dagar så kontrollvägningen som vår BVC-sköterska vill att vi ska göra om några veckor känner jag mig lugn inför. Sebastian äter ordentligt när han väl äter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0