Tjejsnack #3 -Kärlek-

2009-06-14 @ 22:59:26

Kärlek

1. Berätta om din första kärlek?
Min allra första kärlek var J, i min klass, då jag gick i tvåan eller trean och var åtta eller nio år. Han var jättesnäll och söt och på klassens timme brukade han alltid dansa breakdance. Jag gillade verkligen breakdance när det var han som dansade.

2. Vad är kärlek för dig?
Vänlighet, humor, värme, respekt, vänskap, attraktion, trygghet och tillit.

3. Vad är det mest romantiska någon gjort för dig?
Tre tillfällen delar denna förstaplats. I kronologisk ordning.

* När jag bodde i Edinburgh, Skottland, överraskade min dåvarande pojkvän S mig genom att på en av våra bilturer köra mig till Loch Lomond för att jag en gång sagt att jag aldrig varit där.


* När min nuvarande pojkvän M överraskade mig genom att fråga om jag ville förlova mig då vi var och seglade i Grekland med min morbror. Vi hade lagt till vid en ganska okänd ö och fick gå länge innan vi kom upp till öns lilla by som låg högt belägen som högsta punkt. Vi gick igenom den lilla byn och tittade oss omkring och när vi kom ut på andra sidan möttes vi av en storslagen vy över en enorm krater. Det var varmt, soligt, vackert och himlen och havet möttes i vackra blå nyanser på ett sådant sätt att en suddig horison bara kunde anas. Där och då överaskade M mig med sin fråga.

* För inte så länge sedan talade M om att vi skulle göra någonting en viss lördag framöver. Vad det var fick jag inte veta. Jag älskade att han ville överraska mig och var fylld av en känsla av att vara omhändertagen inför detta hemliga. Det visade sig vara en chokladmässa där vi spenderade dagen med att titta, lukta och smaka. =)

4. Hur ser ditt drömbröllop ut?
Varmt, somrigt, fräknar, barfota i mjukt grönt gräs. Stående mitt emot M.

5. Är du kär nu?
Ja mycket! ♥

Tjejsnack






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0