Nolltolerans

2009-06-25 @ 19:37:51

Jag tror på nolltolerans vad gäller sol och jag kör stenhårt på det. Solhatt på, får den inte vara på när Sebastian vill gunga, då gungar vi inte. Parasoll över vagnen. Det är förvånandsvärt många föräldrar som låter sina barn sitta och ligga, vakna eller sovandes, i fullt solljus. Why? De små har jättelätt att bränna sig och det blir även väldigt varmt. Att barnen behöver lite sol för att få D-vitamin... det är därför vi tar AD-droppar, eller, för att de ska slippa? I dag finns även speciella soldräkter som är väldigt smidiga. Den som vistas i solen behöver även dricka mycket mer, blir tröttare och allt annat som kommer med solens sköna strålar. Det känns jättehumant att ha parasoll nu när det är så varmt. I dag kunde jag ha Sebastian i bara blöja i vagnen. Någonting som sbsolut inte gått utan parasoll. Nej ingen sol här inte. Och det beslutet är jag jättenöjd med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0