Klätterdebut

2009-06-20 @ 14:10:16

I dag meddelade min kille när jag vaknade att Sebastian klättrat upp i fåtöljen och sedan vidare upp på soffbordet. Soffan är ännu för hög för honom att komma upp i och fåtöljen kan tippas, vilket gör att sittdelen vinklas upp en bit så att Sebastian inte längre kan krypa upp i den. Än så länge kan vi, med vinklad fåtölj, skjuta lite på Sebastians klätterperiod hemma. Om än kort. Snart hittas nog andra saker att klättra på. På Öppna förskolan är det rutchkanan som används mest. Där har han kunnat klättra upp helt själv i en veckan nu.


Korrigering.
Det var med farmor för fyra dagar sedan som Sebastian hade sin klätterdebut när hon satt barnvakt. De lekte efter att Sebastian klättrat upp genom att snurra stolen med honom i. Det var väldigt roligt, tyckte Sebastian. Jag och min kille var då på Sebastians blivande förskola på informationsträff. Farmor, som har bättre minne av dagen än vad jag har påminner mig, jag hade kommit hem och undrat vad de gjort för Sebastian var så trött. Farmor berättade att han klättrat upp och ner för stolen tills han inte orkade mer. Med tanke på hur Sebastian kan hålla på, vill det säga inte så lite inte. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0