Heldag i leklandet

2009-06-23 @ 21:29:59

I dag åkte hela familjen i väg till stora köpcentrat på förmiddagen. Vi skulle reka/ köpa leksak inför Sebastians födelsedag. =) Leksaksaffären som stod först på listan gick vi in i utan vagn. De hade skönt golv, nästan som heltäckningsmatta, så där fick Sebastian vara på golvet. Butiken hade tillmötesgående framme lära-gå-vagn och någon mer leksak. Min kille sade ja till den leksak jag sett när jag och Sebastian var där i går och jag blev jätteglad för jag tror att den kommer Sebastian verkligen att gilla. Den har dörrar att öppna och garageportar att lyfta upp. Men det är en annan sak som detta delar första plats med i dag. Sebastian gick där i affären i strumplästen med min kille. Vi har märkt att finns det ett mål så kan Sebastian vara väldigt fokuserad och motiverad att gå många steg. Yepp, 27 stycken steg blev det där i affären, hela vägen fram till lära-gå-vagnen! Duktig Sebastian!!!!

Efter det fick Sebastian lunch ute i solskenet utanför nästa ställe och somnade trött i sin vagn. Jag och min kille fick härlig egen tillsammanstid och strosade i en till leksaksaffär innan vi åt yoghurt- och bananlunch i solen och efter det slog oss ner i gräset med en glass. Sebastian vaknade en och en halv timme senare. Innan vi åkte hem tittade vi och prövade många ljudleksaker tillsammans i en sista affär och jag och min kille hade nog lika kul åt att se hur nöjd Sebastian var, som han tyckte att det var att pröva alla grejer. =)

Dagen tog inte slut där utan vi gick till stora lekparken där vi träffade M, I, S och E. Det var väldigt länge sedan vi såg dem och tjejerna hade blivit stora. Kul att se dem! Det blev ätet, gungat, gått, lekt titt ut, utforskat ett tält, lekt och spatserat i gräset.

Glömde att säga att jag och min kille hittade vår favoritchoklad då vi var och köpte vår glass under leksakstittandet. Nu har vi smaskat i oss lite av den. Mums.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0