Gentle

2009-06-17 @ 22:39:50

Min son ligger vid mitt bröst. Han äter. Det är lugnt och stilla. Han tar på min kind med sin hand, mjukt. Han lägger handen på min kind igen och trycker så att jag tittar åt sidan. Han når en hårlock som hänger ner lite över mitt öra. Han leker med den. Håller i den försiktigt. "Klappar bort den" så att den faller ner igen ur hans hand och lägger sig över mitt öra igen. Han gör det flera gånger. Han känner på mitt örhänge. Han är så försiktig, så mjuk. En kompis till mig blev förvånad när jag svarade henne en gång med att Sebastian inte drar mig i håret. Det gör han faktiskt inte, stannade jag upp och tänkte då. Nu sitter jag här med honom. Jag känner mig trygg i hans närhet, han är så öm. Jag blundar och går in i hur det känns när han leker vid mitt öra, utforskar. Jag andas stilla. Detta ögonblick vill jag spara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0