Första doppet

2009-06-28 @ 12:29:11

I 16,5 gradigt vatten tog jag i kväll (det ska vara i går kväll, datorproblem så jag kunde inte publicera i går..) årets första simtag. Helt okej, men inte alls på något sätt varmt.

Vid klockan fem åkte vi iväg till badplatsen som bjuder både gräs, sandstrand, fläkt och skugga. Vi satte oss precis vid vattnet. Jag doppade mig och efter det var det Sebastians tur att sitta lite längre in i en varmare "vattenpuss" i sin soldräkt och plaska. Och plaska gjorde han, plaskade så att jag blev alldeles blöt i håret som jag hade hållt torrt då jag var och simmade. =) Så söt. Lite kallt var det kanske så efter en stund svepte vi in vår lilla älskling i en filt och värmde honom nära nära.

Efter det blev det mat för Sebastian som efter dagens tredje försök nästan åt upp all mat, korv och potatis. Vi har märkt av att han äter mindre när det är varmt. När jag ammat tog vi vårt pick och pack och flyttade upp i gräset där det var mindre sandigt, och mer gräs ;P Jag och min kille smaskade nöjda i oss vår sushi som haft med oss medan Sebastian var fullt nöjd, efter att ha fått leka lite med hink och spade, med att sitta i vagnen och titta på alla människor.

När sushin var uppäten låg jag på min killes arm i värmen från honom och den ljumma solen. Vi åt några godisbitar och innan vi åkte hem lekte jag och Sebastian med hink och spade i den ännu varma sanden. En till härlig kväll. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0