Bortkvoterad?

2009-06-15 @ 13:32:57

Samtalet kom. Fick inte jobbet. Gutted. Jag vet bättre än att ta ut segern i förskott, men jag trodde verkligen att jag skulle få det här jobbet. Nu känns det så himla tungt. Jag var som klippt och skuren för det. Hade inte tänkt så mycket om det här jobbet innan jag var på intervjun. Efter intervjun, med konfliktvinkeln kändes det som om jag kanske hade hittat hem. Synd att de går miste om mig. Det var ingenting som fattades vad gäller mig sade hon som ringde utan de beslutade sig helt enkelt för att anställa en annan sökande. En manlig föredetta lärare. Anledningen till att jag undrar om jag blev bortkvoterad, könsbortkvoterad är för att de på tjänsten som utannonserades sökte någon som kunde jobba med konflikter och jag har svårt att se att en lärare har större kompetens inom det området än vad jag har. Det är vida känt att lärarutbildningen är som ett stort ekande hål vad gäller konflikthanteringskompetens. Som sagt, their loss. Usch! Nog lite arg också. Hade bara varit så underbart skönt att veta redan nu att jag har jobb i höst. Snart fyller Sebastian år och sen bär det av på obetald semester.

Okej. Nu får det räcka. Jobbet låg ganska långt bort så det hade blivit långa dagar (speciellt om jag inte kunnat ta bilen) och jag hade inte kunnat vara med på Sebastians invänjning på förskolan vilket jag kanske kommer att kunna nu. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0