Underbaraste underbara småtimmar

2009-08-16 @ 01:24:01

Tänk dig den bästa film du vet, bästa boken, bästa vad som helst. Jag sitter nu och lyssnar på vacker klassisk musik som spelas till filmen "Pride and Predjudice's" eftertexter. Så bra som TV-serien är som sträcker sig över sex timmar, och så underbar som boken alltid kommer att vara, så fullständigt fantastisk är den senaste filmatiseringen av boken. Jag har sett den en gång tidigare men att i dag sitta sent sent och titta på den alldeles själv och helt förlora mig i den.. det har varit alldeles underbart. Den är så vacker, landskapet är så vackert och genvägarna för att krympa på mycket handling till en film har gjorts så försiktigt, till ett fantastiskt resultat. Mången film har jag sett i mitt liv och mången film håller storslagen lärdom men att få träda in i Jane Austens värld av stolthet och fördom med allting vi har att lära av dessa, känns med ens som en ynnest. Ett tack är nog vad jag känner, tack för allt som i världen har sammanfallit till att jag i sena aftonen fått sitta här och njuta av själavackert skådespeleri i den vackraste av världar, i landskapet över havet i väst.

Nu, är jag redo att sova och drömma betagande drömmar. Right after tandborstningen ;)



Kommentarer
Postat av: [ lilla fru werner ]

Jag fullständigt älskar Stolthet och fördom. Skulle kunna se den om o om o om o om igen........

2009-08-16 @ 02:56:45
URL: http://lisawerner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0