Nattalek

2009-08-27 @ 02:22:54

Vad vill du ha för att gå upp med Sebastian i morgon? frågade jag M. Jag var färdigsminkad och stod i dörröppningen till vardagsrummet. M var tyst en liten stund och sade sedan att, näe, jag behöver ingenting. Mitt hjärta tog ett litet skutt. Jag gick fram till M och tittade på honom, menar du det, går du upp med Sebastian i morgon? Ja jag kan gå upp i morgon, svarade M. Under hela dagen hade jag övervägt att gå ut och dansa men nu när klockan började närma sig midnatt kände jag att det hade varit trevligt att inte behöva gå upp vid 05, 06 eller i absolut bästa fall 07. Jag hade inte sagt någonting alls om att få sovmorgon och jag övertygade mig själv om att jag inte skulle ångra att jag gått ut i dag när jag sen sitter i nya lägenheten som ligger lååååååååångt ifrån stan. Då tycker jag absolut att du ska gå ut, sade M.

Näe rubriken borde vara "Lyckligt lottad". Jag är lyckligt lottad. Jag har en underbar familj. M jag älskar dig. Som jag sade tidigare, "du är bäst". =)

Och hur var dansen? Fa fa fa.. faaantastic!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du glad för att din man inte behöver ytterligare uppmuntran än att få chansen att tillbringa tid med sin son under en tidig morgon?? Visst ska man väl dela på sådant utan att behöva muta varandra?

2009-08-27 @ 18:14:49
Postat av: L

Förvisso. Men det är nog inte alla föräldralediga mammor som får sovmorgon varje helg. Lägger mig ibland så sent som 02 men går aldrig upp innan 10.

2009-08-28 @ 20:42:59
URL: http://mammamedknuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0