Lyckliga pussar i Finland

2009-08-01 @ 12:36:07

Jag och Sebastian tog med oss min kusins son till lekplatsen på morgonkvisten och på eftermiddagen när Sebastian somnat återgäldade hon tjänsten. Vi fick åka iväg med bilen alldeles barnfria killen och jag. Vi tog med oss syster S och åkte först och handlade det vi ville ha med oss hem från Finland i form av gott bröd. Många limpor blev det. =)  Vi handlade också varsin gigantisk och supergod glass till en spottstyver, som bara kan göras i Finland, mums mums. Vi mötte upp med syster Å och Z för att spela minigolf. Lillasyster vann stort, i alla fall mot alla utom min kille som kom tvåa. Jag ledde stort ett tag då jag var i mitt esse men tappade sedan. Nåväl. Alltid kul att spela, fast banorna definitivt sett bättre dagar (om de ens någonsin sett bra dagar.. ganska skabbiga).

När vi kommit hem hade vi varit borta länge. Sebastian hade sovit mestadelen av tiden men hade även på sin vakna tid hunnit med massa fuffens. Han hade haft vattenlek ute så att han fått byta kläder och efter det hade min kusins sons leksaksgummiödla funnit sin väg ner i toaletten. =(  När Sebastian fick se oss kom han genast. Jag lyfte upp honom och ögonblicket som jag och min kille, som stod brevid mig, sedan fick uppleva hoppas jag att jag aldrig glömmer. Sebastian sträckte sig fram och pussade mig på munnen. Det är inte ofta han initierar pussar utan det gör oftast jag och min kille. Sebastian pussade mig en gång till och sedan blev han som galen av glädje och pussade båda mig och min kille om vartannat flera gånger. Tror att vi på detta sätt fick fem pussar var i turordning. Han spände sig samtidigt i hela kroppen och sprattlade med benen. Hemskt, men jag tänkte att vi får åka bort oftare om vi blir välkomnade hem på ett så underbart sätt. Vår lilla älskling. Mormor berättade att även hon fått en stor puss på munnen när hon tagit upp honom ur vagnen efter att han vaknat. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0