Invänjning. Dag 3 - en timme

2009-08-21 @ 16:09:17

I dag gick jag ifrån en stund. Sade hej då, pussade och vinkade i fönstret. Inga problem tyckte Sebastian. Men efter att jag gått "ett varv runt kvarteret" och var påväg in igen såg han mig vid grinden och blev ledsen. När jag kommit in var han lite orolig och höll sig nära mig. Vid fruktstunden behövde jag bara säga till Sebastian en gång att sitta still sen skötte han sig bra. Han kröp inte fram till skålen med frukt som stod på madrassen brevid fröken på bara en armlängds avstånd från honom utan han pekade och sade öh.

Innan förskolan stannade vi inne i hopp om att Sebastian inte skulle blir så trött före vi skulle iväg men det hjälpte föga och återigen gick jag med sovande barn till förskolan. Det rättar säkert till sig när han börjar en timme tidigare nästa vecka. Hoppas jag.

Sebastian kom mörbultad och med skrubbsår till förskolan i dag. Han trillade ur vagnen i morse och skrapade upp panna, haka och överläpp och det bara en stund efter att jag klämt hans fingrar i dörren. Jo, ingen bra morgon. Fick i alla chansen att säga att han är väldigt aktiv och att det är ganska vanligt att han ramlar och ibland får märken så vi kommer inte att bli förfärade om han kommer hem med något blåmärke eller skrubbsår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0